Marketing internetowy w promowaniu firm medycznych

Marketing internetowy w promowaniu firm medycznych

Usługi medyczne można promować różnymi sposobami. Obecnie najpopularniejszym medium, notującym nieustannie wzrost nakładów na reklamę, jest Internet, i to w tej sferze należy upatrywać przestrzeni oraz środków promowania swojej działalności, w tym działalności w branży medycznej czy farmaceutycznej.

Pozycjonowanie stron gabinetów lekarskich

Jedną z dwóch najskuteczniejszych metod jest pozycjonowanie stron internetowych, czyli szereg działań podejmowanych w ramach SEO. Polegają one na przygotowaniu danej strony w taki sposób, aby mogła ona znaleźć się na atrakcyjnej pozycji w wynikach wyszukiwarki. Pierwszą częścią tego procesu jest optymalizacja strony, czyli zorganizowanie treści znajdujących się na stronie tak, by wyeksponować najistotniejsze elementy.

W dalszych etapach agencja SEO dba o podnoszenie i wzmacnianie pozycji strony w wyszukiwarce. Najbardziej atrakcyjne pozycje to pierwsza strona wyników wyświetlanych przez wyszukiwarkę, na przykład Google. Pierwsze dziesięć wyników, a szczególnie wyniki na pierwszych trzech, pięciu miejscach, to pozycje najczęściej wybierane przez osoby poszukujące konkretnych usług.

Oprócz dobrej pozycji w wynikach wyszukiwarki przydatnym narzędziem jest również profil Google Moja Firma. Agencja SEO zakłada i konfiguruje specjalny profil klienta – w ten sposób promowana działalność jest widoczna również w mapkach Google. Ułatwia to kontakt i znalezienie gabinetu na mapie miasta.

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę?

Bardzo istotny jest dobór odpowiednich słów kluczowych, czyli fraz, pod które będzie pozycjonowana dana strona. Na przykład dla gabinetu stomatologicznego może to być słowo dentysta, stomatolog czy ortodonta albo gabinet stomatologiczny. Z bardziej specjalistycznymi frazami jest różnie – nie wszyscy pacjenci wiedzą, że endodoncja to leczenie kanałowe, lepiej więc wybrać takie słowa kluczowe, które prawdopodobnie będą wyszukiwać sami zainteresowani.

Dla usług medycznych istotne okazuje się również wskazanie lokalizacji – ogólna fraza dermatolog może pasować przecież do setek gabinetów w całej Polsce. Warto zatem wybrać raczej pozycjonowanie lokalne, czyli powiązać frazę na przykład z nazwą miasta. Pozwoli to doprecyzować wyniki oraz zapewni szybsze osiągnięcie dobrej pozycji. Fraza dermatolog Szczecin nie musi konkurować z frazami dermatolog z całej Polski, a jedynie z okolicy Szczecina.

Kampanie AdWords

Google oferuje również możliwość wykorzystania do promowania swojej działalności systemu reklamowego, który wyświetla sponsorowane linki. Wystarczy wybrać frazy i powiązać je ze stroną lub podstroną, do której ma prowadzić link. Linki te są wyświetlane w wyróżnionych miejscach tuż nad wynikami organicznymi (czyli niesponsorowanymi, wynikającymi z pozycji stron w wyszukiwarce) lub obok nich. Reklama w tej formie jest zawsze oznaczona, tak że raczej nie da się jej pomylić z wynikami organicznymi, jednak na pierwszy rzut oka wygląda bardzo podobnie.

Inną formą wykorzystania kampanii AdWords jest reklama na popularnych witrynach internetowych. Częściej jednak wybieraną formą są linki tekstowe wyświetlane przed wynikami wyszukiwania w Google. W przypadku AdWords płaci się za efekt, czyli liczbę kliknięć. Skuteczność reklamy, mierzona ilością kliknięć w link, czyli wejść na stronę docelową, jest podstawą do określenia płatności.

Reklama czy skuteczna promocja?

Ustawa o działalności lekarskiej zabrania jednak reklamowania usług medycznych – choć jej tekst nie precyzuje, co dokładnie należy rozumieć jako „mające cechy reklamy”. Dlatego promując stronę swojego gabinetu lekarskiego czy specjalistycznych usług lepiej jest unikać zwrotów charakterystycznych dla reklam – środków perswazji słownej, elementów nakłaniających, określeń w rodzaju „promocja”, „najtańsze” itd., a także podawania cenników.

Zarówno pozycjonowanie stron internetowych, jak prowadzenie kampanii AdWords to skuteczne narzędzia. Pozycjonowanie pozwala wzmocnić pozycję swojej strony w sieci, tak by w odpowiedzi na konkretne zapytanie pojawiła się jako jedna z pierwszych. Wyższa pozycja to większa pewność, że potencjalny klient znajdzie to czego szuka właśnie na Państwa stronie. Kampanie reklamowe w Google są natomiast dobrym sposobem na zwiększenie zainteresowania oferowanymi usługami.

Obie te metody, tak jak inne techniki marketingu internetowego mają jeden, nadrzędny cel – docieranie do odbiorcy. Wiedząc, że odbiorca poszukuje konkretnych usług, można wyjść mu naprzeciw, zapoznać go ze swoją działalnością, a oferując atrakcyjną, przejrzystą stronę i bogatą ofertę, zachęcić do skorzystania z własnych usług.

Zaufali nam m.in.:

Marketing gabinetu stomatologicznego - Dentystyka Pozycjonowanie gabinetu lekarskiego - Praktyka24.pl Marketing usług zdrowotnych dla NGM Profesjonalny marketing medyczny dl Ortoclinic Dentalium - Marketing usług medycznych Chiroplastica - marketing medyczny