Jak powinna wyglądać strona internetowa lekarza?

Jak powinna wyglądać strona internetowa lekarza?

Badania pokazują, że aż 88% osób potrzebujących pomocy medycznej szuka najpierw informacji w Internecie. Oznacza to, że lekarz, który nie ma strony internetowej przegrywa na wstępie ze wszystkimi je posiadającymi. Aby docierać do klienta, warto wychodzić naprzeciw jego potrzebom, a jedną z potrzeb współczesnego pacjenta jest możliwość znalezienia rzetelnych informacji na temat danego gabinetu lekarskiego.

Pacjent wchodzi na stronę internetową lekarza po to, by uzyskać jasną informację na temat działalności danego gabinetu. Jakie zabiegi są realizowane w gabinecie? Jakie są ich koszty? Kim jest lekarz, któremu chce zaufać? Takie pytania krążą w głowie każdego pacjenta i dobra strona internetowa gabinetu lekarskiego musi na nie odpowiedzieć.

Podstrona Oferta

Dobra witryna internetowa placówki medycznej zawiera wyczerpujące informacje na temat zabiegów, jakie są w niej realizowane. Istotne jest, by było one pisane prostym językiem, pozbawionym trudnych medycznych zwrotów, tak by każdy pacjent mógł je zrozumieć. Nie można także zapomnieć o podaniu cen poszczególnych zabiegów, jeśli jest to bardzo trudne do określenia warto zamieścić ceny minimalne i maksymalne jakich pacjent może się spodziewać.

Zależnie od rodzaju i ilości usług medycznych, jakie są oferowane w danej placówce może okazać się, że zawarcie wszystkich informacji na jednej podstronie będzie nieczytelne. Warto postawić się w roli pacjenta, który próbuje znaleźć konkretną informacje na takiej przeładowanej stronię. Jeśli oferta naszej placówki jest bardzo szeroka i różnorodna, warto rozważyć zamieszczenie opisów poszczególnych zabiegów na podstronach. Dzięki temu pacjent z łatwością odnajdzie się w gąszczu informacji i szybko zdobędzie takie, na jakich mu zależy.

Podstrona Kontakt

Na dobrej stronie internetowej nie może zabraknąć informacji kontaktowych: adres, numer telefonu, e-mail. Informacje takie mogą być zaprezentowane w dobrze widocznym miejscu strony głównej albo na dedykowanej w tym celu podstronie. Ponadto, dobrze jest umożliwić pacjentowi bezpośredni kontakt z lekarzem w formie formularza kontaktowego albo czatu. Wybór takiego dodatkowego kanału kontaktu zależy tylko od nas, należy jednak pamiętać, że nie może to być kanał „martwy”. Jeżeli wiemy, że nie mamy możliwości szybkiego odpisywania na wiadomości na czacie – lepiej z niego zrezygnować.

Bardzo pożądaną przez wielu pacjentów rzeczą jest możliwość rejestracji wizyty na stronie. Dzięki takiemu rozwiązaniu mogą oni oszczędzić wiele czasu, który muszą często tracić na rozmowy z recepcjonistą i w wygodny sposób mogą samodzielnie wybrać najbardziej dla nich odpowiedni termin. Możliwość rejestracji wizyty bezpośrednio ze strony internetowej lekarza, umożliwia pacjentowi podjęcie szybkiej decyzji. Szansa, że taka konsultacja lekarska się odbędzie jest dużo większa niż w przypadku gdy pacjent musi oprócz przeglądnięcia strony internetowej, zadzwonić by się umówić na wizytę.

Sylwetka lekarza

Każdy pacjent chętnie korzysta z możliwości poznania lekarza przed podjęciem u niego leczenia. Zakładka „o mnie” jest bardzo istotna, gdyż pozwala zainteresowanym na poznanie osobowości danego specjalisty. Warto zamieścić podstawowe informacje o ukończonych szkołach, uczelniach, kursach, pochwalić się dyplomami i odznaczeniami. Dobrze odbierane jest także zaprezentowanie zdjęcia w lekarskim stroju i napisanie kilku słów o swoich zainteresowaniach i hobby – takie działania sprawiają, że lekarz wydaje się pacjentowi bardziej ludzki i przyjazny.

Mobilna wersja strony

Należy pamiętać o pacjentach, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Strona internetowa powinna być dostosowana w taki sposób by przeglądanie jej na komórce czy tablecie było wygodne i komfortowe. Badania pokazują, że udział wyszukiwań z urządzeń mobilnych jest bardzo duży, szczególnie w przypadku wyszukiwań lokalnych, czyli zawierających doprecyzowane miejsce oferowania usługi, np. „dentysta Kraków”, „okulista Wrocław”. Warto wyjść naprzeciw potrzebom pacjentów i wykonać taką mobilną wersję strony.

Jak widać opłaca się zainwestować czas i postarać się o wykonanie eleganckiej strony internetowej, która w rzetelny sposób będzie prezentować działalność lekarza w internecie. Witryny pełnią rolę wizytówek w sieci – warto zadbać by zachęcały do skorzystania z usług medycznych i umożliwiały zdobycie informacji o danej placówce medycznej.

Zaufali nam m.in.:

Marketing gabinetu stomatologicznego - Dentystyka Pozycjonowanie gabinetu lekarskiego - Praktyka24.pl Marketing usług zdrowotnych dla NGM Profesjonalny marketing medyczny dl Ortoclinic Dentalium - Marketing usług medycznych Chiroplastica - marketing medyczny